Hola:
Aquest és un resum de les dades sense filtrar i les idees recollides a l’exposició Design Does.
Durant els 45 dies que va durar, més de 19.172 persones (més o menys la mateixa quantitat de gent que es necessiten per omplir 46 avions Boeing 747 han format part d’aquest projecte d’investigació responent a preguntes (arribant a interactuar fins a 385.789 vegades) sobretot tipus de qüestions relacionades al que el disseny fa i hauria de fer.
Hem observat que el visitant mitjà va passar 50 minuts a l’exposició interactuant amb ella. Un individu va estar 2 hores a Design Does el 17 d’abril i pensa que les banderes separen a la gent.
Aquesta recopilació és gratis i lliure per a que la facis servir com vulguis; pots inclús descarregar-te les dades en brut aquí, si vols una mica d’emoció datificada.
Qui ha vingut a l’exposició?
Gairebé la meitat dels visitants de l’exposició (53%) no tenien res a veure amb el món del disseny. A mesura que avança l’edat de l’audiència, menys dissenyadors hi ha (aparentment els dissenyadors envelleixen malament)
La raó principal de la gent per venir a l’exposició era...
Els que tenen més de 65 anys són els que més pensen que el disseny “embelleix” i els que menys pensen que “millora”.
De les preguntes que vam fer, aquests són els resultats:
Filtra els resultats per:
Davant d'una mort innocent per una arma automàtica, qui n’és el responsable?
30%
28%
30%
27%
29%
28%
El dissenyador de l'arma.
70%
72%
70%
73%
71%
72%
El polític que ha iniciat la guerra.
Qui et coneix millor?
36%
27%
37%
25%
36%
22%
Google i Facebook.
64%
73%
63%
75%
64%
78%
La teva família.
Qui és més eficient?
80%
86%
84%
83%
80%
89%
La natura.
20%
14%
16%
17%
20%
11%
Els robots.
Què significa un nou material?
80%
75%
78%
76%
74%
82%
Oportunitats infinites.
20%
25%
22%
24%
26%
18%
Amenaces ocultes.
Com et sents més lliure?
36%
37%
37%
36%
36%
36%
Sortint de casa amb el teu smartphone.
64%
63%
63%
64%
64%
64%
Sortint de casa sense el teu smartphone.
En el futur la teva dieta es basarà en:
47%
54%
54%
48%
50%
52%
Menjar el que puguis produir.
53%
46%
46%
52%
50%
48%
Menjar el que puguis comprar.
Les marques comercials ...
25%
20%
21%
23%
24%
20%
Ens ajuden a expressar la nostra personalitat.
75%
80%
79%
77%
76%
80%
Tenen tendència a homogeneïtzar-nos.
Qui té més poder per canviar les coses?
34%
32%
34%
32%
34%
31%
La indústria.
66%
68%
66%
68%
66%
70%
Les persones.
Els videojocs i la pornografia ...
46%
66%
57%
57%
58%
55%
Alimenten instints ocults.
54%
34%
43%
43%
42%
45%
Ajuden a desfogar-nos.
Qui són els millors companys de viatge del disseny?
45%
32%
38%
38%
38%
38%
La ciència i la raó
55%
68%
62%
62%
62%
62%
L'art i la intuïció.
Les aplicacions digitals ...
57%
55%
55%
57%
55%
59%
Ens ajuden a relacionar-nos de múltiples formes.
43%
45%
45%
43%
45%
41%
Uniformitzen les nostres relacions.
Què tries?
40%
28%
35%
30%
30%
37%
Interoperabilitat i obertura.
60%
72%
65%
70%
70%
63%
Comoditat i disseny.
El millor disseny:
79%
84%
81%
83%
81%
83%
És obra de la natura.
21%
16%
19%
17%
19%
17%
És obra de l'ésser humà.
Les banderes serveixen sobretot per...
37%
39%
35%
41%
37%
41%
Unir.
62%
62%
65%
59%
63%
59%
Separar.
Conclusions
by Domestic Data Streamers Research Team
La gent té esperança en la capacitat de les persones per solucionar els problemes del món, i alhora, culpa als polítics de començar guerres. Polítics als quals han votat, efectivament, persones. Som així els individus que estem dissenyant tant la construcció com la destrucció d’un nou món? Ens explica això el disseny?
Design Does ens ha donat una visió sobre l’opinió de les persones en un entorn expositiu que tracta qüestions del seu dia a dia; sabem que aquestes dades parlen del que passa a la societat i que poden ser significatives per a extrapolar les opinions de l’exposició a fets que succeeixen avui al món.
Hi ha grans coincidències i no sabem explicar-les. La conclusió principal és que abordar la percepció del disseny és, també, abordar la percepció sobre problemes socials, reptes i oportunitats. Ara hem de trobar quina és aquesta connexió.
El projecte expositiu de Design Does ens ha servit per a comprendre com, preguntant-nos el que el disseny fa, ens apropem a entendre allò que l’ésser humà pensa i, en conseqüència, com és la societat en la que aquest viu.
Aquesta conclusió ens obliga a obrir noves preguntes relacionades amb quin és el valor que aporta aquesta disciplina a la societat. Preguntes com:
Si volem que el disseny contribueixi a crear un món millor, podem començar per respondre aquestes preguntes.
Thank you so much for helping us understand.
You will soon be able to read these conclusions and many more in the full Design Does report.
//From Design Does to Human Does//
Pots descarregar-te aquí les dades completes resultat de l'opinió dels visitants a Design Does. Llicència Creative Commons 4.0. Si vols més informació, posa't en contacte amb Elisava Research o el departament d'Investigació de Domestic Data Streamers.